Helpful, comprehensive and not pushy

I have had only good experiences whenever I called in for any help or information regarding my Solease solar panels and bills which I received from my energy provider. As a layman, I had many questions regarding the annual bill received and the possible installation of a battery unit. To help me, I had initially Sandy, Daniel and later Casper who assisted me throughout my queries. Casper was explaining comprehensively throughout every step of the use of having a battery that I could rent from Solease. There was no concealing of information. On top of it all, they had no problem conversing with me in my native language, English, throughout our conversation. Thank you for all your assistance and stay that way. Solease, is certainly my recommendation.

Goede vakmensen, vriendelijke klantenservice

Zonnepanelen netjes en volgens afspraak geïnstalleerd. Er kon ook een dakdekker worden geregeld om het dak van de dakkapel te repareren voor er nieuwe panelen op kwamen. Steeds goed contact gehad met de klantenservice. De panelen liggen er nu en de opbrengst is boven verwachting hoog. Blij mee!

Klasse

Goede communicatie, en vriendelijk. Hulp waar dat nodig was. Schoon en snel gewerkt, dus laat maar komen die zon.

Snel geregeld zonder gedoe

Binnen twee maanden na het ondertekenen van het contract zaten de zonnepanelen al op ons dak. Ook erg tevreden over het bedrijf sat de panelen plaatste, vriendelijk en kundig. De volgende dag konden we al via de app zien wat de panelen ons opleverden. Kortom, uiterst tevreden over het hele proces!

ik ben zeer tevreden

Moest wel lang wachten, maar werd wel steeds op de hoogte gehouden. TIjdens installatie werd er goed meegedacht over de te behalen hoogste rendementen mbt het plaatsen.

Maar hoe kan ik inzien of mijn panelen het appart wel of niet doen ?

Keurige deskundige montage alles werkt perfect. Duidelijke facturen en op vragen wordt snel gereageerd!

20 maanden gewacht, slechte communicatie, te duur

Ga niet in zee met Solease! Als Vattenfal-klant leek ons dat handig, maar het werd een nachtmerrie! Tussen eerste offerte en leggen van de panelen zate'n 20 maanden wachttijd! En waar overal de panelen en het leggen goedkoper werd, werd het bij Solease alleen maar duurder.

beloven veel doen weing

Ik lease/huur inmiddels bijna 7 jaar 2 gescheiden systeem panelen van Solease. Dit was nog redelijk in de begin tijd van het bedrijf. Hoewel in het begin er zich heel wat installatie-perikelen hadden voorgedaan, is na lang heen en weer bellen en mailen, de situatie enigszins verbeterd. Het systeem werkte al was de opbrengst een stuk lager dan geprognotiseerd. Echter het was een weg van lange adem. Echter nu dat de panelen in de markt bijna gratis lijken te zijn, de hele lease/huursituatie met Solease nogmaals geëvalueerd. Kan Solease ook niets aan doen, echter hun kostenmodel, loopt al sinds een halfjaar volledig uit de pas, kosten versus opbrengst, zeker nu panelen heel stuk goedkoper zijn geworden liggen heel ver uit elkaar. Nog uiteindelijk een berekening van overname laten maken, echter ook die was weinig interessant. De Soleasepanelen van inmiddels 6 en 5 jaar oud, brengen minder op en zijn véél te duur. Uiteindelijk besloten de overeenkomst maar op te zeggen, dit eind vorig jaar gedaan, maar ze komen blijkbaar niet in beweging. Men blijft wel stug incasseren, dat dan weer wel. Ben er wel klaar mee. Nog ff en dan schakel ik mijn rechtsbijstand in. Ik zou gegeven de opgedane ervaringen Solease niet meer in de arm nemen laat staan verder aanbevelen. Ik denk dat de markt ook voor hen te lastig en uitdagend is geworden.

Excellent - the best help I could receive

I highly recommend!! I received an offer from Solease but I wanted to understand it in detail and so I called and was fortunate to have Denzel assist me. He was very patient, informative, honest and overall just really tried to help me in the very best possible way. I had so many questions and he was ready and able to assist! already received previous offers (also from Coolblue) but the help I received from Denzel today was really top notch! I feel completely confident about the offer and I am grateful for the excellent service I received today! Thank you very much Denzel!

Is goed

Alles goed

7 jaar alweer. Het werkt nog steeds prima, levert nog steeds meer op dan verwacht. Solease (nog) niet nodig gehad. Indien dit wel gaat gebeuren hoop ik dat ze dan welklaar staan voor me.

Zeer goede service en installatie

Heel tevreden met zonnepanelen die wie via dit bedrijf op ons dak hebben liggen. Ik. Kan dit dan ook van harte aanbevelen Alleen jammer dat alles bij alles jaar geduurd heeft. Maar natuurlijk om de zoveel tijd wel een mail gehad. Ik hoop dan oom dat wij lang plezier zullen beleven aan deze pannelen..alleen tip voor dit bedrijf zou dan ook zijn niet alleen met email communiceren maar ook wat meer persoonlijk, vooral als lang duurt

Prima bedrijf dat goed communiceert en afspraken nakomt

Op 6 november zijn bij ons 7 panelen geinstalleerd. 4 op het schuine dak en 3 op het platte dak. Het gehele traject van offerte t/m plaatsing is prima verlopen. Wij werden goed op de hoogte gehouden en de communicatie verliep soepel. Ik had wat vragen tussendoor, en die werden vlot en correct beantwoord. Fijn dat het er nu keurig ligt en wij onze eigen stroom kunnen opwekken. Geeft toch een goed gevoel m.b.t. de energietransitie die gaande is.

Onzinnige beloftes

Ik heb jullie besparingsberekening uitgevoerd en het blijkt dat ik met een update van de spouwmuurisolatie en aanbrengen van dakisolatie maar liefst 2500 euro kan besparen. Dat is vrijwel even hoog als mijn totale jaarrekening. Maar ja ik moet dan toch nog het huis en het badwater verwarmen en dat is zeker niet gratis. Ik vind het storend als bedrijven met dit soort ongefundeerde berekeningen trachten klanten te trekken.

lang wachten is dan nu beloond

tijd tussen aanvraag en plaatsen duurde wel lang,maar dit kwam mede door externe factoren.ik werd wel goed op de hoogte gehouden door solease na de plaatsing moeen er nog enkele zaken geregeld worden. daar word nu aan gewerkt

Goed product en goede service.

Ben zeer tevreden met mijn zonnepanelen.

Ik heb er nog geen ervaring mee maar het gaat goedkomen beging

Ik ben net bezig maar het gaat goed ik hoop het zoo tehouden met demonen panelen november root maand wijzig zon maar het zal wel goed komen

Goede ervaring met klantenservice en nette levering

Mijn ervaring vanaf de eerste informatie en met de verstrekte informatie door de klantenservice was zoals je van een bedrijf mag verwachten. Prima dus!!!!

Prima bedrijf

Heldere communicatie betreffende het huren van zonnepanelen. Afspraken worden na gekomen ook betreffende maandelijkse afschrijving voor einde van de maand te laten plaatsvinden. Enige puntje is dat er iets beter gemeld moet worden wat precies de bedoeling is over de dakpannen. Overall zijn we zeer tevreden over de installatie procedure.

Super slecht

Vorig jaar eind mei de panelen bestel. Zou een bepaalde tijd duren. Diverse malen geïnformeerd maar er zouden problemen zijn met de installateur. 2e paasdag dit jaar wordt ik gebeld voor een datum voor installatie zonnepanelen. 2 mei dit jaar zouden ze gelegd worden. Zijn niet komen opdagen. Gebeld en zou teruggebeld worden. Niet teruggebeld. Weer gebeld zou binnen een uur teruggebeld worden. Nu opnieuw gebeld maar naar solease zelf. Zou weer teruggebeld worden. Weer niet teruggebeld. Opnieuw gebeld etc etc. Je wordt gewoon niet teruggebeld. Vervolgens krijg ik een nieuwe offerte die bijna een verdubbeling is van de oude. Weer gebeld maar je wordt gewoon niet teruggebeld. Ongelooflijke slechte organisatie.

Professioneel

Ondanks de lange wachttijd werd ik regelmatig op de hoogte gehouden van de voortgang. Uiteindelijk installatie was keurig gedaan.

Niks op aan te merken

Snelle afhandeling, geen gedoe.

WAARDELOOS!!!!

Niet thuis als er klachten zijn. Panelen werken al 7 maanden niet, meerdere monteurs geweest. Bijna kortsluiting gehad door verkeerde bedrading, wordt amper op gereageerd. Alleen facturen sturen, aanmaningen en incasso. Terwijl ze zelf zeggen dat je geen huur hoeft te betalen voor niet werkende panelen. Wel dus! Alles uit handen gegeven aan Arag, Nemen niet de moeite om contact op te nemen en zijn zeer slecht bereikbaar. Waardeloze service!

Over Solease alleen positief

Over Solease ben ik gewoon tevreden. Alleen de Growatt server heeft zo te lezen veel problemen

Jaarbeursplein 22

3521 AP Utrecht

Over Solease

Wij hebben de droom om de wereld beter achter te laten voor onze kinderen dan dat we hem kregen. Daarom werken we hard om alle geschikte daken in Nederland (maar uiteindelijk in de hele wereld) vol te krijgen met zonnepanelen. Wij doen dit bij Solease al sinds 2011 door zonnepanelen volledig ontzorgd te verhuren. Zo maken wij duurzame zonne-energie van eigen dak bereikbaar voor iedereen, zodat zoveel mogelijk mensen vandaag al kunnen beginnen met het besparen van euro’s en CO2.